Rozwiązywanie problemów z VFD

Zawiera samouczek rozwiązywania problemów z VFD. Przeczytaj go, a dowiesz się, jak krok po kroku rozwiązywać problemy z napędami VFD.

W trakcie konserwacji napędu VFD możemy natknąć się na różnego rodzaju problemy, takie jak problemy z obwodami, nieprawidłowe ustawienia parametrów, usterki mechaniczne, a także usterki VFD. Jeśli przyczyną problemu jest usterka VFD, jak możemy rozwiązać problem z VFD? W tym artykule krok po kroku przedstawimy, jak rozwiązywać problemy z napędami VFD.

Szczegółowy przewodnik rozwiązywania problemów z VFD

1. Testowanie statyczne

a. Sprawdź obwód prostowniczy 

Znajdź zaciski P i N zasilania prądem stałym wewnątrz falownika VFD, a następnie przejdź do multimetru, aby ustawić rezystancję na X10, podłącz czerwoną wskazówkę multimetru do zacisku P, podłącz czarną wskazówkę multimetru do R, S i T na zmianę, powinien mieć około kilkudziesięciu oporów i być zrównoważony. Wręcz przeciwnie, podłącz czarną wskazówkę multimetru do zacisku P, podłącz czerwoną wskazówkę multimetru pojedynczo do R, S i T, a rezystancja powinna być prawie nieskończona. Następnie podłącz czerwoną wskazówkę multimetru do zacisku N i powtórz powyższe kroki, a wyniki powinny być takie same. Jeśli otrzymasz następujący wynik, możemy ocenić, że obwód jest nieprawidłowy: (1) brak równowagi rezystancji trójfazowej, co oznacza awarię mostka prostowniczego. (2) Gdy czerwona wskazówka multimetru jest podłączona do zacisku P i ma nieskończoną rezystancję, oznacza to awarię mostka prostowniczego lub rezystora rozruchowego. 

b. Przetestuj obwód falownika

Podłącz czerwoną wskazówkę multimetru do zacisku P, tylną wskazówkę do U, V i W, a rezystancja powinna wynosić około kilkudziesięciu, a rezystancja jest w zasadzie taka sama. Wręcz przeciwnie, powinien to być nieskończony opór. Podłącz czarną wskazówkę multimetru do zacisku N, powtórz powyższe kroki, a powinniśmy uzyskać ten sam wynik. W przeciwnym razie powinna wystąpić awaria modułu inwertera.

 test statyczny

2. Testowanie dynamiczne

Możemy przeprowadzić testy dynamiczne (maszyna testowa z zasilaczem), gdy wyniki testów statycznych są w normie. Przed tym proszę zwrócić uwagę na poniższe punkty:

a. Przed włączeniem zasilania upewnij się, że napięcie wejściowe jest prawidłowe. Jeśli podłączymy VFD 220 V do sieci energetycznej 380 V, nastąpi zjawisko wypalenia (wypalenie kondensatora, piezorezystora, modułów itp.).

b. Sprawdź, czy port rozgłoszeniowy przetwornika jest prawidłowo podłączony, czy połączenie jest luźne, czy nie. Nieprawidłowe połączenie może spowodować awarię VFD, poważne przepalenie i inne sytuacje.

c. Włącz zasilanie, aby sprawdzić wyświetlanie usterek pod kątem przyczyny usterki.

d. Jeśli nie wyświetla żadnego błędu, najpierw sprawdź, czy ustawienia parametrów są prawidłowe. I przywróć parametry, uruchom VFD w stanie rozładowania, aby przetestować wartość napięcia wyjściowego fazy U, V i W. Jeśli fazy utracą, wystąpią niezrównoważone trzy fazy i inne skutki, a następnie powinna nastąpić awaria modułu i płyty sterownika.

tj. Pod warunkiem normalnego napięcia wyjściowego (bez utraty fazy i niezrównoważonej fazy) rozwiąż problem z VFD przy pełnym obciążeniu.

test dynamiczny

3. Diagnoza awarii

a. Moduł prostownika jest uszkodzony.

Zazwyczaj jest to spowodowane napięciem w sieci energetycznej i wewnętrznym zwarciem. Jeśli sprawdzono, że nie ma wewnętrznego zwarcia, należy wymienić mostek prostowniczy. Podczas rozwiązywania problemów z awarią VFD na miejscu zdarzenia powinniśmy skupić się na sprawdzeniu sieci energetycznej, np. napięcia, czy znajduje się tam spawarka lub inny sprzęt (urządzenia te zanieczyszczają sieć energetyczną).

b. Moduł inwertera jest uszkodzony.

Zwykle jest to spowodowane awarią silnika lub napędu. Po naprawieniu obwodu napędu i sprawdzeniu, czy przebieg fali sterującej jest w dobrym stanie, możemy przystąpić do wymiany modułu. Po wymianie karty sterownika na miejscu należy sprawdzić silnik i kabel połączeniowy. Po upewnieniu się, że nie ma awarii, uruchom VFD.

c. Włączono, ale nie ma wyświetlacza

Zwykle jest to spowodowane uszkodzonym zasilaczem impulsowym, uszkodzonym obwodem miękkiego ładowania, uszkodzonym rezystorem rozruchowym lub uszkodzonym panelem.

d. Włączony i wyświetla przepięcie lub zbyt niskie napięcie

Zazwyczaj jest to spowodowane utratą fazy wejściowej, starzeniem się obwodów i zawilgoceniem płytek drukowanych. Aby rozwiązać problemy z napędami VFD, sprawdź obwód i punkty testowe, aby wymienić uszkodzone części.

tj. Włączony i wyświetla zwarcie prądu lub uziemienia

Zazwyczaj jest to spowodowane uszkodzonym obwodem wykrywania prądu, takim jak elementy hali, wzmacniacze itp.

f. Wyświetla przetężenie podczas uruchamiania

Zwykle jest to spowodowane uszkodzonym obwodem napędowym lub uszkodzonym modułem licznika.

g. Napięcie jest normalne w stanie bez obciążenia. Wyświetla jednak przeciążenie lub przetężenie w stanie obciążenia.

Zazwyczaj ta awaria jest spowodowana nieprawidłowym ustawieniem parametrów, starzeniem się obwodu sterującego lub uszkodzeniem modułu.

Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji na temat rozwiązywania problemów z VFD, skontaktuj się z nami, a nasza pomoc techniczna odpowie Ci szczegółowo tak szybko, jak to możliwe. Jeśli potrzebujesz przetwornic częstotliwości, takich jak napędy wektorowe, przetwornice kontroli napięcia lub inne, Veichi zapewni Ci wysokiej jakości przetwornice częstotliwości w cenie hurtowej.

Jeśli masz jakieś sugestie dotyczące tej strony, skontaktuj się z nami pod adresem [email protected].

You may also like