Zrozumienie testowania oprogramowania
Mówi się, że test jest ostatnią linią obrony produkcji produktu, wówczas test oprogramowania jest ostatnią kompleksową „dezynfekcją”; przed dostarczeniem oprogramowania.
Uważam, że wiele osób, takich jak ja, które właśnie zetknęły się z testowaniem oprogramowania, znajduje się w stanie niewiedzy. Tutaj przedstawię moją wstępną wiedzę na temat testowania oprogramowania.
Idea testu polega na założeniu, że program ma defekt, a następnie uruchomieniu programu w celu znalezienia defektu. Test naszego zespołu pilotażowego jest testem czarnej skrzynki, czyli sprawdzaniem, czy program testowy spełnia wymagania zgodnie ze specyfikacjami, bez znajomości wewnętrznej struktury programu.
Możemy to rozpatrywać w następujących aspektach:
1. Błąd lub pominięcie funkcjonalne.
2. Interfejs może poprawnie odbierać wyniki wejściowe i wyjściowe.
3. Wymagania dotyczące wydajności.
4. Czy wystąpił błąd inicjalizacji lub zakończenia?
Testuj treść
1. Test funkcjonalny: musimy sprawdzić, czy funkcja oprogramowania spełnia wymagania. Metoda: skonstruuj rozsądne dane wejściowe, aby sprawdzić, czy istnieje pożądany wynik. Metoda wartości brzegowych: test z wartością graniczną domeny. W przypadku metody wartości brzegowych po prostu zignorowałem tę metodę, kiedy po raz pierwszy dotknąłem testu funkcjonalnego. Podczas testu zaobserwowaliśmy, czy silnik może normalnie pracować poniżej wejściowego limitu.
Na przykład test niezawodności naszych produktów serwo, weryfikujący synchronizację, spójność, stabilność, przeciwdziałanie zakłóceniom napędu, symuluje tryb pracy w siedzibie klienta, czy program testowy będzie miał nieprzewidywalny awarii, aby uzyskać pełne wykrycie funkcji serwa. .
Test produktów serwo
Przeprowadzamy również testy środowiskowe, aby sprawdzić, czy dysk działa prawidłowo w różnych środowiskach.
Testy środowiskowe
2. Test odporności na błędy: Powyższe opiera się na rozsądnych danych wejściowych, a następnie sprawdź reakcję oprogramowania w nietypowych warunkach. Test odporności na błędy ma na celu sprawdzenie, czy w programie nie występują nieprzewidywalne błędy. Możemy ustawić w napędzie pewne nieuzasadnione parametry, aby zobaczyć reakcję systemu. Z drugiej strony sprawdza to, czy system ochrony działa na czas.
3. Testowanie wydajności i wydajności: musimy przetestować szybkość reakcji oprogramowania i wykorzystanie zasobów. Sprzęt i oprogramowanie są zawsze nierozłączne i uzupełniają się.
Krzywa przeciążenia pokazana poniżej:
Krzywa przeciążenia
Z powyższego rysunku widać, że zdolność przeciążeniowa serwonapędów tej firmy jest bardzo duża, a rzeczywiste przetestowane wartości są w zasadzie zgodne z wartościami teoretycznymi. Jest w pełni zgodny z koncepcjami projektowania oprogramowania i sprzętu.
4. Dokumentacja testowa: musimy rejestrować metody testowe, pytania testowe, opisy błędów i kroki testowe powinny być dokładne i szczegółowe, najlepiej przedstawić zdjęcia i dane.
Produkty serwo naszej firmy mają również wiele zalet. Na przykład w zabezpieczeniu nadprądowym widzimy, że czas zabezpieczenia nadprądowego wynosi z dokładnością do 6,25 us, co stanowi prawie natycHMIastowe zabezpieczenie w przypadku usterek nadprądowych i minimalizuje straty.
Zabezpieczenie nadprądowe
Na poniższym rysunku znajduje się również wykres wzrostu temperatury różnych komponentów sterownika. Można zauważyć, że temperatura elementu wzrasta do pewnej wartości podczas pracy, aby osiągnąć stabilność.
Schemat wzrostu temperatury różnych komponentów sterownika
Test diagramu oka 100M Ethernet skanuje sygnał klatka po klatce, aby sprawdzić, czy dotknie on zabronionego obszaru oka. Służy do oceny wskaźnika powodzenia komunikacji. Przebiegi testowe pokazane na poniższym rysunku pokazują, że stworzona przez nas zdolność przeciwzakłóceniowa komunikacji jest nadal bardzo potężna!
Test diagramu oka 100M Ethernet
Odkąd dołączyłem do testowania oprogramowania, w mojej pracy najlepiej rozumiem zasadę ostrożności, odpowiedzialności, rygorystyczności, cierpliwości i wszechstronnego myślenia. Musimy dołożyć wszelkich starań, aby stanowić ostatnią linię obrony, aby zapewnić bezpieczeństwo i wygodę klientów, spokój ducha i spokój ducha klientów.