- Dom
- Premiera produktu
- VEICHI "black technology" -driven synchronous reluctance motor
Wraz ze zmniejszaniem się zasobów pierwiastków ziem rzadkich z roku na rok, pierwiastki ziem rzadkich stały się krajowymi zasobami strategicznymi. Pierwiastki ziem rzadkich napotykają różnorodne problemy środowiskowe w procesie wydobycia, przetwarzania i użytkowania, co sprzyja rozwojowi i zastosowaniu synchronicznych silników reluktancyjnych. VEICHI wykorzystuje „czarną technologię” wziąć na siebie odpowiedzialność i reagować na krajowe trendy rozwojowe.
Dzięki zaletom wysokiej wydajności, wysokiej sprawności, niskiego kosztu, oszczędności energii i redukcji emisji, synchroniczne silniki reluktancyjne wyróżniają się na tle wielu kategorii silników. Ze względu na swoje unikalne zalety w porównaniu z silnikami asynchronicznymi i silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi, ma dobre perspektywy zastosowania w dziedzinie tradycyjnych przekładni i pojawiających się napędów pojazdów elektrycznych.
Z punktu widzenia struktury i zasady reluktancja synchroniczna przypomina bardziej silnik synchroniczny z magnesami trwałymi bez magnesów trwałych. Mają podobne modele matematyczne. Dlatego metoda synchronicznego napędu reluktancyjnego jest w pełni kompatybilna sprzętowo z dojrzałą platformą napędu synchronicznego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi, co zmniejsza koszt systemu sterowania napędem synchronicznego silnika reluktancyjnego; W oprogramowaniu, zgodnie z charakterystyką modelu matematycznego synchronicznego silnika reluktancyjnego, opracowano nowy typ obserwatora strumienia magnetycznego do realizacji wektorowego sterowania odsprzęganiem tego typu silnika. Schemat blokowy sterowania wektorowego w otwartej pętli jest następujący.
Schemat blokowy sterowania wektorowego w otwartej pętli
Ponieważ parametry synchronicznych silników reluktancyjnych zmieniają się bardziej drastycznie niż synchronicznych silników z magnesami trwałymi, powoduje to problemy w sterowaniu. Aby uzyskać doskonałe parametry statyczne i dynamiczne, konieczne jest uzyskanie dokładnych parametrów silnika, dokładności obserwacji łańcucha magnetycznego i dokładności obserwacji prędkości. Mając na uwadze powyższe problemy i trudności, nasza firma przeprowadziła dogłębne badania i optymalizację technologii sterowania wektorowego w pętli otwartej synchronicznych silników reluktancyjnych na platformie serii AC310 i osiągnęła znakomite wyniki.
(1) W oparciu o istniejącą wiodącą platformę oprogramowania do sterowania wektorowego zastosowano nowy obserwator strumienia magnetycznego, aby uzyskać niższą czułość parametrów silnika, dokładną obserwację położenia wirnika i dokładne odsprzęganie prądu.
(2) Oprócz konwencjonalnego samouczenia się serii AC310, opracowano nową funkcję uczenia się parametrów nasycenia, charakteryzującą się krótkim czasem uczenia i dużą dokładnością uczenia się. Parametry charakterystyczne nasycenia indukcyjności osi d i q silnika przy różnych poziomach nasycenia pola magnetycznego można uzyskać poprzez uczenie się, dzięki czemu można dokładniej sterować silnikiem; poniższy rysunek przedstawia wyniki uczenia się krzywej nasycenia indukcyjności synchronicznego silnika reluktancyjnego stosowanego w terenie.
Nowa funkcja uczenia się parametrów nasycenia
(3) Doskonała kontrola MTPA: Zastosowano kontrolę maksymalnego stosunku momentu obrotowego do prądu. Gdy generowany jest ten sam moment obrotowy, prąd stojana w osi dq jest optymalnie rozprowadzany, aby zminimalizować prąd stojana, minimalizując w ten sposób zużycie miedzi stojana i osiągając optymalną wydajność.
Kontrola MTPA
(4) Zoptymalizuj kontrolę osłabienia pola. Sterowanie MTPA silnika poniżej prędkości podstawowej, kontrola osłabienia pola powyżej prędkości podstawowej, maksymalne wykorzystanie limitu napięcia w celu maksymalizacji wyjściowego momentu obrotowego i rozszerzenia zakresu stałej mocy.
Nasza synchroniczna reluktancja napędu falownika serii AC310 ma ogromne zalety:
(1) Doskonała charakterystyka niskich częstotliwości: Nasz AC310 napędza synchroniczny silnik reluktancyjny ze współczynnikiem regulacji prędkości 50:1 (wyjaśnienie: gdy częstotliwość znamionowa synchronicznego silnika reluktancyjnego wynosi 100 Hz, 2 Hz może napędzać pełne obciążenie; gdy częstotliwość znamionowa synchronicznego silnika reluktancyjnego 50HZ, 1HZ może napędzać pełne obciążenie);
(2) Technologia napędów silników synchronicznych o wysokiej wydajności, wysokiej stabilności, wysokiej precyzji i reluktancji synchronicznej obsługuje międzynarodowy poziom zaawansowany;
(3) Doskonałe tłumienie przepięć i przetężeń;
Tłumienie przetężeń
Tłumienie nadciśnienia
(4) Poniżej znajduje się część wykresu przebiegu testu wydajności:
Czas przyspieszania i zwalniania 0,1 s, szybkie przyspieszanie i zwalnianie bez obciążenia od 0 do częstotliwości znamionowej
Czas przyspieszania/hamowania 0,1 s, pełne przyspieszanie od 0 do częstotliwości znamionowej
Nagły załadunek i rozładunek przy obciążeniu znamionowym wynoszącym 180%
Technologia sterowania wektorowego synchronicznego silnika reluktancyjnego z falownikiem serii AC310 w otwartej pętli może napędzać synchroniczny silnik reluktancyjny stabilnie i niezawodnie, osiągając przy tym doskonały efekt sterowania. W przypadku synchronicznego silnika reluktancyjnego efektywność energetyczna może osiągnąć standard IE4 lub wyższy. Jest to pierwsze krajowe zastosowanie technologii synchronicznego sterowania silnikiem reluktancyjnym do ogólnego produktu, co zostało w pełni docenione przez klientów z branży motoryzacyjnej. VEICHI przejmuje misję „inteligentnej produkcji” aby stale wprowadzać innowacje i postęp, dotrzymując kroku czasom i kierując się niekończącą się koncepcją jazdy, VEICHI będzie nadal dostarczać klientom najlepsze rozwiązania w zakresie napędu elektrycznego. W przyszłości VEICHI będzie z Tobą współpracować, aby wspólnie posuwać się naprzód i wycofywać.
DC | Asynchroniczny silnik prądu przemiennego | Przełączany silnik reluktancyjny | Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi | |
Synchroniczny silnik reluktancyjny VS | Brak szczotek i komutatorów, prosty i niezawodny, łatwy w utrzymaniu | Wirnik bez uzwojenia (bez strat), wysoka wydajność | Ciągła zmiana reluktancji, małe tętnienie momentu obrotowego, niski poziom hałasu, dojrzała platforma, zmniejszenie kosztów sterowania | Wirnik wykonany jest ze stali krzemowej, która jest tania i nie powoduje problemów z rozmagnesowaniem. Jest bardziej niezawodny i stabilny w przypadku długotrwałego użytkowania. |